
Avbokningsregler
Avbokningsvillkor för bordsreservationer på Fagerudd
Vi förstår att oväntade saker som sjukdom eller andra oförutsedda händelser kan inträffa. En gemensam måltid handlar om att träffas och ha roligt, inte att oroa sig. Därför har vi valt att ha generösa avbokningsregler för att underlätta för er som vill vara våra gäster. Samtidigt ber vi er att respektera reglerna nedan, då sena avbokningar eller utebliven närvaro kan leda till onödiga kostnader och matsvinn för oss. Vi ber dig även anmäla specifika önskemål och anmäla behov av kostanpassning i god tid före ert besök för att vi ska kunna tillgodo se dem på bästa sätt.
Tack för er förståelse!
1
Skriftlig avbokning: Avbokningar kan göras genom länk i bokningsbekräftelse, skriftligen via e-post till info@fagerudd.se eller via telefon till 0171-802 90 och bekräftas skriftligen av Fagerudd.
2
Fri avbokning: Fri avbokning tillåts fram till 6 timmar före den bokade ankomsttiden. Vid avbokning tidigare än detta återbetalas eventuella förskottsbetalningar i sin helhet.
3
Sen avbokning eller utebliven närvaro ("no show"): Vid avbokning senare än 6 timmar före bokad ankomsttid eller om gästerna uteblir utan att meddela oss, förbehåller vi oss rätten att debitera upp till 100% av bokningens totala värde.
4
Ändringar i antal gäster: Ändringar i antalet gäster kan göras upp till 6 timmar före bokad tid. Vid senare ändringar förbehåller vi oss rätten att debitera för det ursprungligen bokade antalet gäster i enlighet med ovan.
5
Ändringar i menyn: Vi förbehåller oss rätten att ändra i menyn exempelvis på grund av råvarutillgång, eller helt enkelt för att kockarna får inspiration och vill laga någonting ännu bättre.
6
Anmälan om kostanpassningar eller andra önskemål: Behov av konstanpassning för exempelvis allergier eller köttfri diet samt andra specifika önskemål inför ditt besök måste ske skriftligen i god tid (minst 5 dagar) före er ankomst. Vi kan inte garantera att vi kan tillgodose önskemål som anmäls på plats, även om vi givetvis gör vårt bästa.