Nu är fåren tillbaka i Fårhagen!
- Linda Wolrath

- för 1 dag sedan
- 1 min läsning
Vi upplåter stora grönytor på vårt område för naturbetande får. På det sättet förhindrar vi att ängsmarker växer igen och att de växter och insekter som trivs i den biotopen frodas och gror. Dessutom är fåren så söta! I år har vi 11 stycken Gutefår med stiliga horn. Klappa dem gärna, om de vill. Men hundar ska hållas kopplade och totalt eldningsförbud råder i fårhagen.











