top of page

Nu är fåren tillbaka i Fårhagen!

  • Skribentens bild: Linda Wolrath
    Linda Wolrath
  • för 1 dag sedan
  • 1 min läsning



Vi upplåter stora grönytor på vårt område för naturbetande får. På det sättet förhindrar vi att ängsmarker växer igen och att de växter och insekter som trivs i den biotopen frodas och gror. Dessutom är fåren så söta! I år har vi 11 stycken Gutefår med stiliga horn. Klappa dem gärna, om de vill. Men hundar ska hållas kopplade och totalt eldningsförbud råder i fårhagen. 

bottom of page